بیماری های کلیوی

چگونه از ابتلا به بیماری های کلیوی ومجاری ادراری جلوگیری کنیم

بیماری های کلیوی

چگونه از ابتلا به بیماری های کلیوی ومجاری ادراری جلوگیری کنیم

چگونه می توانیم بیماری های کلیوی را درمان کنیم علائم عفونت کلیه را بشناس

کلمات کلیدی

عفونت های ادراری

بیضه نزول نیافته (ارکیدوپکسی) را چگونه درمان کنیم

چگونه آنرا درمان کنیم

آلاینده های محیطی

بی اختیاری ادرار

بیماری های مثانه

التهاب مثانه

نارسایی کلیوی

سرکه سیب

برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه چه کارهایی انجام دهیم

سنگ شکنی کلیه با دستگاه ESWL چطور انجام می شود

قبل و بعد از درمان سنگ کلیه به روش PCNL چه نکاتی باید رعایت کرد

درمان بی اختیاری ادراری از نوع استرسی با عمل جراحی SLING

علائم و نشانه های سرطان پروستات کدامند

راه های تشخیص قطعی سرطان پروستات چیست

توصیه های قبل و بعد از عمل پروستات

چگونه از ابتلا به واریکوسل پیشگیری کنیم

بهترین روش تشخیص واریکوسل چیست؟

واریکوسل چیست و راه درمان واریکوسل چیست

عامل شایع نازایی مردان چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

پیچ خوردگی بیضه ها را چگونه درمان کنیم و

تورشن بیضه پیشگیری کنم

منافذ گیر کرده

قرمزی یا تحریک

علت ایجاد لکه های سفید بر روی آلت

علائم تحریکی

عفونت منتقله از راه جنسی

روی آلت یک علامت

روی آلت چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

تخلیه واضح

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تشخیص سرطان پروستات با یک آزمایش خون

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است که در صورت تشخیص علائم و اقدام به موقع، شانس درمان و پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات افزایش می باید . سرطان پروستات ( Prostate cancer ) که با نام چنگار پروستات نیز شناخته می شود، در پروستاتاست که غده ای در دستگاه تناسلی مردان است رشد می کند .سرطان پروستات
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که مردان را مبتلا می کند و در سطح جهان دومین گونه سرطان رایج و پنجمین عامل مرگ و میر مربوط به سرطان، در مردان است.
  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

چه عاملی باعث بروز سرطان پروستات در بدن این دسته از مردان است؟

سرطان پروستات را نمی توان تنها بیماری مختص مردان در سنین بالا دانست چرا که در جدیدترین تحقیقات انجام شده ثابت شده است که مردان جوان و مسن با داشتن عامل اصلی سرطان پروستات که در ادامه با آن آشنا می شوید می توانند از مبتلایان باشند.

سرطان پروستات چگونه به وجود می آید؟

سرطان پروستات از ایجاد سلولهای سرطانی در پروستات که می تواند باعث انسداد در دستگاه ادراری یا متاستاز به سایر اعضاء بدن شود به وجود می آید. در کشورهای پیشرفته سرطان پروستات شایعترین سرطان پس از سرطان پوست و مرگ آورترین سرطان در مردان پس از سرطان ریه است.

سرطان پروستات

عوامل بروز سرطان پروستات در مردان

مردان چاق به طور حتم بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف قرار دارند که در بین این بیماری ها سرطان از همه خطرناک تر است.

همانگونه که می دانید یکی از رایج ترین سرطان ها در بین مردان سرطان پروستات است که همانند سرطان های نوع دیگر دوره درمان سخت و البته خطرناکی را دارد به خصوص اگر بیمار سن و وزن بالایی داشته باشد.

چه افرادی به سرطان پروستات مبتلا می شوند؟

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

سرطان پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

واژه ی تقریبا نام آشنا و تلخ سرطان پروستات که امروزه آمار بالایی را در میان مردان بالای 40 الی 50 سال دارد مثل تمام بیماری های دیگر با علائم و نشانه هایی در بدن ایجاد می شود ، نشانه هایی که با شناخت آنها می توان مانع از بروز و پیشروی بزرگ شدن پروستات شد . در این مسیر مراقبت ها ، تغییرات در سبک زندگی و انتخاب بهترین گزینه درمان که توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود مهم ترین قدم ها محسوب می شوند.

 سرطان پروستات

سرطان پروستات از تشخیص تا درمان

همه چیز درباره سرطان پروستات از علائم تا درمان:

 پروستات چیست؟

 پروستات یک غدد کوچک در دستگاه تناسلی مرد است. این غده به ساختن منی (مایع شیری رنگ که در هنگام نعوظ اسپرم را از بیضه ها در طول آلت تناسلی حرکت می دهد) کمک می کند.غده پروستات که به شکل و اندازة یک گردو است در قسمت عمقی لگن، زیر مثانه و در جلوی رکتوم (راست روده) قرار گرفته است. همچنین، پروستات بخشی از پیشابراه را، یعنی لوله ای که ادرار را از مثانه به خارج و از طریق آلت تناسلی حمل می کند، احاطه کرده است.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

علت ابتلا و روش پیشگیری از سرطان پروستات در مردان

طبق پژوهشی در مجله تحقیقات بالینی سرطان، ریسک ابتلا به سرطان فعال پروستات در مردان با کمبود ویتامین دی ، 4 تا 5 برابر بیشتر است. گرچه هنوز، دلیل آن کامل مشخص نشده است، اما محققان می گویند سنجش کمبود ویتامین D و اصلاح آن می تواند به عنوان بخشی ضروری در درمان سرطان در نظر گرفته شود. ویتامین D چندین نقش حیاتی و مهم در چگونگی رشد سلول ها بازی می کند.پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات

مطالعات جدید محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد سرطان پروستات در مردانی که کمبود ویتامین D دارند، تهاجمی تر است. محققان به پزشکان توصیه می کنند قبل از عمل جراحی پروستات، سطح ویتامین D بیمار را بررسی کنند و پس از افزایش سطح ویتامین D با دارو، اقدام به عمل جراحی کنند.

 

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

علائم سرطان سینه در زنان و مردان و راه‌های تشخیص آن

علائم و تشخیص توده سینه در زنان

۲۵

علائم سرطان سینه در زنان چیست؟ آیا سرطان سینه در مردان هم شایع است؟ آیا سرطان سینه درد دارد؟ راه تشخیص سرطان سینه چیست؟ معاینه سینه چندوقت یکبار باید انجام شود؟ اگر شما هم به‌دنبال پاسخ این سؤالات هستید، پس راه را درست آمده‌اید! تجربه‌ی دردی تیز در سینه‌ها که احتمالا با حساس شدن آنها همراه شده، می‌تواند ترسناک باشد. شاید این علائم شما را به فکر بیندازند که آیا ممکن است مسئله جدی باشد؟ اغلب اولین چیزی که زنان و حتی مردان متوجه‌اش می‌شوند و آنها را به ملاقات با پزشک ترغیب می‌کند پیدا شدن یک توده در سینه است. در این نوشته علائم سرطان سینه در زنان و مردان را با هم مرور می‌کنیم و به شما خواهیم گفت در صورت مشاهده‌ی این علائم چه باید بکنید. با ما همراه باشید.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

علائم سرطان پروستات؛ چه کسانی در معرض ابتلا به این سرطان هستند؟

۵

سرطان پروستات در بعضی از آقایان به‌صورت پنهان پیشرفت می‌کند و زمانی علائم خود را نشان می‌دهد که بیماری وارد مراحل پیشرفته شده است. بنابراین شناخت این بیماری و نشانه‌های آن و انجام تست‌های سرطان در تشخیص به‌موقع بیماری اهمیت دارد. پزشک متخصص بهترین کسی است که شما را در مورد لزوم و نحوه‌ی انجام تست‌ها راهنمایی می‌کند. در حال حاضر روش‌های درمانی متفاوتی برای غلبه بر این بیماری وجود دارد و بدون شک روش‌های موجود برای درمان سرطان پروستات همگام با پیشرفت علم در حال پیشرفت است

سرطان پروستات چیست؟

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰
درد در نیمه‌ی پایینی بدن از جمله نشانه‌های رایج میان مردانی است که به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. اما برای پی بردن به بیماری باید علائم را کامل بررسی کرد.
 

در طول دهه‌ی گذشته سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در میان مردان امریکایی بوده است؛ و در آینده نیز هم‌چنان یک تهدید خطرناک برای سلامتی مردان در ایالات متحده خواهد بود؛ زیرا طبق گزارش‌های انجمن سرطان امریکا، در ۲۰۱۴ بالغ بر ۰۰۰، ۲۳۰ نفر به عنوان مبتلایان جدید به این بیماری تشخیص داده شدند و تقریبا ۰۰۰، ۳۰ نفر نیز جان‌شان را از دست دادند. هم‌چنین این انجمن تخمین می‌زند از هر ۷ مرد، یک نفر در زندگی‌اش و درحدود ۶۶ سالگی با سرطان پروستات مواجه خواهد شد.

به گزارش بازده؛ آگاهی از پاسخ برخی پرسش‌ها نظیر این‌که سرطان پروستات چیست، چگونه می‌توان آن را تشخیص داد، این سرطان از کجا می‌آید، عواملی که یک فرد را بیش‌تر در معرض آن قرار می‌دهند چیست، و چگونه می‌توان از بروز آن پیش‌گیری کرد بهترین راهی است که بتوانید با آرامش ‌خاطر و اطمینان میانسالی را پشت سر بگذارید.

اطلاعاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، یک بررسی اجمالی و کلی از مهم‌ترین جنبه‌ّهای این سرطان است.

سرطان پروستات چیست؟

این نوع سرطان در پروستات به وجود می‌آید؛ پروستات غده‌ی کوچکی است که در دستگاه تناسلی بیش‌تر پستانداران نر وجود دارد. این غده با ترشح یک مایع برای حمل و تغذیه‌ی اسپرم، نقش مهمی در تولید مثل ایفا می‌کند.
  • ارسلان محسنی