بیماری های کلیوی

چگونه از ابتلا به بیماری های کلیوی ومجاری ادراری جلوگیری کنیم

بیماری های کلیوی

چگونه از ابتلا به بیماری های کلیوی ومجاری ادراری جلوگیری کنیم

چگونه می توانیم بیماری های کلیوی را درمان کنیم علائم عفونت کلیه را بشناس

کلمات کلیدی

عفونت های ادراری

بیضه نزول نیافته (ارکیدوپکسی) را چگونه درمان کنیم

چگونه آنرا درمان کنیم

آلاینده های محیطی

بی اختیاری ادرار

بیماری های مثانه

التهاب مثانه

نارسایی کلیوی

سرکه سیب

برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه چه کارهایی انجام دهیم

سنگ شکنی کلیه با دستگاه ESWL چطور انجام می شود

قبل و بعد از درمان سنگ کلیه به روش PCNL چه نکاتی باید رعایت کرد

درمان بی اختیاری ادراری از نوع استرسی با عمل جراحی SLING

علائم و نشانه های سرطان پروستات کدامند

راه های تشخیص قطعی سرطان پروستات چیست

توصیه های قبل و بعد از عمل پروستات

چگونه از ابتلا به واریکوسل پیشگیری کنیم

بهترین روش تشخیص واریکوسل چیست؟

واریکوسل چیست و راه درمان واریکوسل چیست

عامل شایع نازایی مردان چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

پیچ خوردگی بیضه ها را چگونه درمان کنیم و

تورشن بیضه پیشگیری کنم

منافذ گیر کرده

قرمزی یا تحریک

علت ایجاد لکه های سفید بر روی آلت

علائم تحریکی

عفونت منتقله از راه جنسی

روی آلت یک علامت

روی آلت چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

تخلیه واضح

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انزال زودرس شایعترین مشکل جنسی مردان قسمت

انزال زودرس یکی از مشکلات عمده و مختل کننده روابط جنسی است که از سالیان پیش و شاید از بدو خلقت بشر گریبانگیر مردان بوده است.

با افزایش استرس های روزمره زندگی و گرفتاری های اجتماعی و مشغولیات روزمره زیاد و کمبود استراحت جسمی و عوامل دیگر امروزه به عنوان شایعترین اختلال جنسی است که زوجین به علت نارضایتی از روابط جنسی به مطب و مراکز درمانی مراجعه می کنند. اصولاً یک ارتباط قوی بین خواب خوب، استراحت خوب، تغذیه خوب و ذهن آرام، تن سالم و روحیه بشاش و شاد و تمایل قوی به روابط جنسی وجود دارد.

کاهش میل جنسی در زوجین

هر چه کیفیت زندگی فرد به علل روحی و جسمی مختل شود رابطه جنسی فرد را دچار اختلال خواهد کرد. با توجه به اینکه طبق آمار از هر سه مرد یک مرد مبتلا به انزال زودرس می باشد به شرح کامل تعریف و علل و درمان های آن می پردازم.

تعریف انزال زودرس

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

آیا طول آلت تناسلی مردان قابل افزایش است؟

کوچکی آلت تناسلی مردان می تواند باعث مشکلات عدیده در زندگی زناشوئی گردد. امروزه مردان زیادی به کلینیک و متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه می کنند که از کوچکی آلت تناسلی خود نگران هستند.

از طرفی تبلیغات زیادی در ماهواره و بعضی سایتها وجود دارد که ادعا مکنند که می توانند باعث افزایش آلت تناسلی مردان شوند این جانب به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بر خود واجب دانستم که نکات مهم و علمی و اخرین اخبار موجود در این زمینه را مختصر به اطلاع برسانم.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

قرص ویسول ۵ برای چیست؟

قرص ویسول 5 معمولا به صورت یک بار در روز مصرف شده و مصرف آن باید به همراه یک لیوان پر از مایعات باشد. از آنجایی که پودر موجود در قرص، طعم بسیار تلخی دارد، این دارو باید به طور کامل بلعیده شود.

سولیفناسین

سولیفناسین را باید به صورت منظم و بر اساس نسخه پزشک متخصص مصرف کرد تا بیشترین مزایای آن بدست آید. جهت کمک به یادآوری، باید این دارو را هر روز در زمانی معین مصرف کرد. مقدار مصرف دارو به شرایط پزشکی، پاسخ به درمان و دیگر دارو هایی بستگی دارد که فرد مصرف می کند.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


یکی از آزاردهنده ترین دردها برای یک مرد و جنس مذکر درد ناشی از بیضه ها می باشد که کیفیت زندگی فرد را شدیداً تحت تأثیر قرار می دهد.

عوامل درد بیضه می تواند منشا درونی یا بیرونی داشته باشد.

 چه عواملی باعث درد بیضه می شوند؟

در حالت کلی درد می تواند به علت تحریکات بیرونی از قبیل ضربه، تصادف و آسیب ناشی از آن باشد و یا علت درد بیضه از درون بیضه باشد.

 چه عوامل درونی باعث درد بیضه می شوند؟

1-     ورم بیضه

2-     ورم اپیدیدیم

3-     تومور یا سرطان بیضه

4-     پیچش طناب بیضه

5-     آب دور بیضه

همه موارد بالا از عوامل شایع علل درد بیضه می باشد که به اختصار به توضیح آنها می پردازیم.

1-درد بیضه ناشی از تورم یا ارکیت

در این حالت خود بیضه به علت عامل ویروسی از قبیل ابتلا به ویروس اریون و یا ثانویه به تورم اپیدیدیم باعث التهاب نسج بیضه و درد شدیدی می شود که در این حالت بیضه مبتلا بزرگ و قرمز و شدیداً دردناک می شود و در معاینه بیضه گرم و متورم می باشد و فرد سابقه ابتلا به اریون را در روزهای اخیر ذکر می کند.

درمان این حالت استراحت، کمپرس آب سرد و بالا نگه داشتن بیضه در مواقع استراحت و با گذاشتن حوله سرد زیر آن و مصرف داروهای ضد التهاب ظرف 2 الی 3 روز درد بیضه فروکش می کند.

2- تورم بیضه به ثانویه به تورم اپیدیدیم

اپیدیدیم یک سری لوله های پیچ در پیچی هستند که در پشت بیضه قرار می گیرند و نطفه های تولید شده در بیضه از داخل آنها حرکت و به قسمت پشتی مجرای ادراری باز می شوند و باعث خروج مایع منی در موقع انزال می شوند.

درد بیضه ناشی از تورم اپیدیدیمیت اغلب در مردان جوان که از نظر سکس فعال می باشند و اغلب در رده سنی بین 35-20 سالگی دیده می شود. علت ایجاد این بیماری اغلب تماس های جنسی کنترل نشده و با فرد آلوده می باشد که به مرد منتقل می شود و از طریق مجرای ادراری هنگام نزدیکی وارد مجرای مرد و باعث التهاب و درد شدید بیضه می شود. اغلب علت شایع این عفونت سوزاک و یا کلامیدیا می باشد. در شرح حال فرد مبتلا سابقه ترشحات چرکی از مجرای ادراری را در چند روز گذشته ذکر می کند. در این حالت فرد از درد شدید بیضه شاکی است و در معاینه بیضه گرم و متورم و سفت و شدیداً دردناک است.

 درمان ورم اپیدیدیم

بیضه مردان

استراحت و عدم زور زدن و مصرف آنتی بیوتیک های قوی با نظر پزشک، کمپرس یخ و بالا نگاه داشتن بیضه با گذاشتن حوله سرد زیر آن در موقع استراحت و مصرف داروای ضد التهاب می باشد. اغلب با دادن نمونه آزمایشگاه و کشت از مجرا علت و عامل ایجاد کننده بیماری مشخص می شود.

3- تورشن یا پیچش طناب بیضه

درد بیضه ناشی از پیچش بیضه خطرناک ترین عامل درد بیضه می باشد. مثل شکل زیر در این حالت بیضه به دور طناب آویز آن که شامل رگهای بیضه است می چرخد و در نتیجه این چرخش خونرسانی به بیضه قطع می گردد و اگر در عرض 4 ساعت این گره باز نشود بیضه فاسد می شود و باید با جراحی از بدن خارج شود.شکل نمائی از چرخش بیضه را نشان میدهد.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

عوارض تنگی مجرای ادراری چیست؟

امروزه مردان و زنان زیادی مراجعه می کنند که از تنگی مجاری ادراری وکاهش جریان آن شاکی هستند. این افراد در شکایت خود اظهار می دارند که ادرارشان باریک می آید و قطره قطره می شود.

عکس بزرگی پروستات

این افراد در شرح حال خود می گویند که ادرار آنها  مثل شیر قوری یا سماوری که جرم گرفته باشد باریک و قطره قطره است و ادرارشان تخلیه نمی شود و در مواردی به علت عدم تخلیه مایع منی بیمار ممکن است با شکایت از ناباروری مراجعه کنند.

در هر فردی که خروجی و سرعت پرش ادرار کاهش یافته و ادرار باریک می آید حتماً باید دو علت را در نظر داشت:

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


آزمایش اسپرم (اسپرموگرام) و هر آنچه که باید در باره آن بدانید

امروزه ۱۰-۱۵ درصد زوجین به علت مشکل ناباروری مراجعه می نمایند که در بررسی مردان اولین آزمایش که بعد از معاینه بیضه ها انجام می شود آزمایش اسپرم می باشد. آزمایش اسپرم سه عامل اصلی در سلامت اسپرم ها را سنجش می کند که عبارتند از:

  • شمار اسپرم ها
  • شکل اسپرم ها
  • جا به جایی اسپرم ها که به تحرک اسپرم ها نیز شناخته می شود.

با توجه به اهمیت و نتیجه آزمایش اسپرم و تفسیر آن لازم می دانم نکاتی مهم را در این مورد عرض نمایم.

حرکت اسپرم چیست؟

  • ارسلان محسنی